Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σχολεία μέχρι 17.30 το απόγευμα: Μεγάλες αλλαγές από αυτό τον Σεπτέμβριο

 


Με σημαντικές καινοτομίες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, αρχίζει φέτος η σχολική χρονιά για την οποία το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 12 Σεπτεμβρίου


Συγκεκριμένα :


α) σχεδόν 8.600 νέοι, μόνιμους διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Συνολικά υλοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί μέσα σε 2 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση.


β) Επέκταση ολοήμερου σχολείου:


- Το ολοήμερο Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ' ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ' ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.


- Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

- Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).


- Χωρίς κριτήρια εγγραφής.


- Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.


γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.


δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές - πειράματα.


ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.


Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.


Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί οι εξής μεταρρυθμίσεις:


* Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.


* Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.


* Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.


* Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.


* 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζονται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.


* Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.


* Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.


* Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.


* Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.


* Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.


* Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.


* Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.


* Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:


* διορίστηκαν περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.


* εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τραγωδία στη Χαλκιδική: Νεκρός 19χρονος που τραυματίστηκε σε λούνα παρκ στο Πευκοχώρι

  Ένας 19χρονος τραυματίστηκε σοβαρά σε λούνα πάρκ στο Πευκοχώρι Χαλκιδικής το βράδυ της Δευτέρας. Ο άτυχος νέος υπέκυψε στα τραύματά του και κατέληξε. Το παιχνίδι στο οποίο ήταν ο 19χρονος έσπασε, με αποτέλεσμα ο νεαρός να τραυματιστεί πολύ σοβαρά. Στο λούνα παρκ έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο παρέλαβε τον 19χρονο και τον μετέφερε στο Κέντρο Υγείας Κασσάνδρας, ωστόσο ήταν ήδη αργά. Η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη του 58χρονου ιδιοκτήτη του λούνα παρκ. Ο 19χρονος είχε πάει στο λούνα παρκ με την οικογένεια του. Πηγή :Thestival.gr 

Τραγωδία στη Κασσάνδρα: Νεκρός υπάλληλος απορριμματοφόρου – Τον παρέσυρε αυτοκίνητο που οδηγούσε 26χρονος

  Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε το πρωί της Παρασκευής ένας 48χρονος υπάλληλος απορριμματοφόρου στον δρόμο από Χανιώτη προς Πευκοχώρι στη Χαλκιδική. Συγκεκριμένα περίπου στις 05:00 τα ξημερώματα, στο 42,5ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Μουδανιών-Παλιουρίου, ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε 26χρονος, παρέσυρε 48χρονο υπάλληλο απορριμματοφόρου και στη συνέχεια προσέκρουσε στο απορριμματοφόρο, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 48χρονου. Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Μουδανιών. Πηγή:thestival.gr

Ξέσπασε φωτιά στη Χαλκιδική-Σηκώθηκε ελικόπτερο

  Φωτιά  στη Χαλκιδική ξέσπασε λίγο μετά τις 12.15 το μεσημέρι της Παρασκευής (12/7). Επί τόπου ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής και ελικόπτερο από αέρος. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την Πυροσβεστική, η φωτιά  καίει χαμηλή βλάστηση, προς Τρυπητή, συγκεκριμένα στον δρόμο Νέων Ρόδων Τρυπητής. Στο σημείο επιχειρούν 28 πυροσβέστες, με 9 οχήματα, μία ομάδα πεζοπόρου τμήματος, ενώ  από αέρος ένα ελικόπτερο. Το   έργο της κατάσβεσης είναι σε εξέλιξη. Πηγή:GRTimes.gr