Με το βλέμμα στραμμένο στη νέα τουριστική περίοδο, η Χαλκιδική ετοιμάζεται να υποδεχτεί με αισιοδοξία τη σεζόν καθώς οι προσδοκίες από τις διεθνείς αγορές είναι θετικές. Ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, σε ανάρτησή του αναφέρει ότι οι περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες είναι έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες. Επιπλέον, οι νέες πτήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναμένεται να ενισχύσουν τη ροή τουριστών στη περιοχή, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους ταξιδιώτες.
«Καθώς ολοκληρώνεται σιγά σιγά ο κύκλος των τουριστικών εκθέσεων που συμμετείχε ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής για το πρώτο 6μηνο του 2025, έχουμε πλέον μία πιο ξεκάθαρη “εικόνα” για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στη Χαλκιδική.
Οι επαφές μας με κορυφαίους tour operators και τα -μέχρι τώρα- δεδομένα από τους συνεργάτες μας είναι αισιόδοξα με τις περισσότερες αγορές μας να καταγράφουν άνοδο των προ-κρατήσεων, κάποιες να σημειώνουν στασιμότητα ή μικρή μείωση, νέες αγορές εισέρχονται δυναμικά αλλά και καινούριες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», τονίζει ο κ. Τάσιος.
Ο πρόεδρος αναφέρει επιπλέον, στοιχεία σχετικά με τις διεθνείς αγορές στη Χαλκιδική:
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι αφίξεις από την Αγγλία αυξήθηκαν κατά +15%, με την Jet2 να καταγράφει σημαντική αύξηση στις κρατήσεις. Η TUI επίσης σημείωσε αύξηση +5%, υπογραμμίζοντας τη σταθερή απήχηση της Χαλκιδικής στην αγγλική αγορά.
Ολλανδία: Οι αφίξεις από την Ολλανδία αυξήθηκαν κατά +6%, με ενθαρρυντικά σημάδια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Βέλγιο: Η αγορά του Βελγίου παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη, με αύξηση +25% στις αφίξεις. Αυτή η πορεία ενισχύεται από τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά απευθείας πτήσεων με την Transavia, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις Βρυξέλες.
Σουηδία: Η Σουηδία καταγράφει αύξηση +45% στις αφίξεις, με την SUNWEB να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή, καθιστώντας τη Σουηδία μια από τις πιο δυναμικές αγορές για τη Χαλκιδική. Μέχρι το 2024, οι επισκέπτες από τη Σουηδία ήταν μεμονωμένοι και αριθμητικά λίγοι, γεγονός που εξηγεί και την μεγάλη αύξηση, η οποία οφείλεται στον ΤΟ Sunweb. Αντίστοιχα αλλά σε μικρότερη κλίμακα, βρίσκεται η Δανία όπου η SUNWEB ξεκινάει φέτος ένα μικρό πρόγραμμα με σκοπό να το μεγαλώσει από το 2026.
Γερμανία: Παρά μια μείωση της τάξης του 5%-7% στις αφίξεις, η Γερμανία παραμένει μια από τις πιο σημαντικές αγορές για τη Χαλκιδική, με στρατηγικές ενέργειες να βρίσκονται σε εξέλιξη για την ενίσχυση της παρουσίας μας. Να σημειωθεί ότι ο κ. Τάσιος σε άλλη δήλωσή του για την παρουσία της Χαλκιδικής στο Βερολίνο και στην έκθεση ITB 2025, είχε αποδώσει τη μικρή μείωση που παρουσιάζει η γερμανική αγορά οφείλεται στον έντονο εσωτερικό ανταγωνισμό, καθώς και στην ανασφάλεια των Ευρωπαίων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. Στην ITB οριστικοποιήθηκε η συνεργασία του ΤΟΧ με την HolidayCheck, την πλατφόρμα διακοπών με τη μεγαλύτερη εμβέλεια στις γερμανόφωνες χώρες, σε επίπεδο συν-διαφήμισης στη γερμανική αγορά στοχεύοντας στην ενίσχυση της προβολής της Χαλκιδικής στο γερμανόφωνο κοινό.
Πολωνία: -5% μικρή πτώση, αλλά με ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας. Η LOT εισάγει απευθείας πτήση από Βαρσοβία τον Ιούνιο!
Ιταλία: Νέες απευθείας πτήσεις: Η EasyJet & Aegean προσθέτουν απευθείας συνδέσεις από Μιλάνο, το οποίο αποτελεί αποτέλεσμα της 10ετούς προσπάθειας που κάνει ο ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά σε συνεργασία με την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, κα. Ελένη Σαρικώστα.
Βαλκανικές χώρες: Με πλήρη ένταξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην ζώνη ελεύθερης κυκλοφορίας Σένγκεν και την άρση των συνοριακών ελέγχων στα χερσαία μας σύνορα, εκτιμούμε ότι σιγά σιγά θα ανοίξει περισσότερο η σεζόν, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα του Μαΐου έως Οκτωβρίου για τους Βούλγαρους, καθώς και από τα τέλη Μαΐου έως τις αρχές Οκτωβρίου για τους Ρουμάνους, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να ταξιδέψουν εύκολα χωρίς την αναμονή των 5 ωρών (Ρουμανία – Βουλγαρία – Ελλάδα). Αναμένουμε ότι αυτές οι περίοδοι θα φέρουν περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν με πιο χαμηλές τιμές, ενισχύοντας έτσι την τουριστική κίνηση στις περιοχές μας.
Σε γενικές γραμμές, η τουριστική κίνηση για τη Χαλκιδική θεωρούμε ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2024, αλλά με περισσότερες εθνικότητες από αεροπορικές αφίξεις. Για το Πάσχα, δεν θ’ ανοίξουν πολλά ξενοδοχεία στο Νομό, καθώς υπάρχει μεγάλο διάστημα κενό σε πληρότητες από 22/4 μέχρι 15/5. Η πλειοψηφία λοιπόν θ’ ανοίξει από πρωτομαγιά.
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Η Χαλκιδική ισχυροποιεί τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά με νέες αεροπορικές συνδέσεις, αυξημένη ζήτηση και μεγαλύτερη προσβασιμότητα. Συνεχίζουμε δυναμικά με ψηφιακές καμπάνιες σε Γερμανία, Αγγλία, Σουηδία και Δανία σε συνεργασία με μεγάλους Tour Operator ενώ παράλληλα, οργανώνουμε τα FAM & Press trips της ερχόμενης άνοιξης, προωθώντας τον προορισμό και επενδύοντας σε ποιοτικές υπηρεσίες και αυθεντικές εμπειρίες.
Παρόλες τις δυσκολίες και την έλλειψη υποδομών, η δική μας αποστολή είναι να αντιλαμβανόμαστε τις αναδυόμενες τάσεις και τα νέα μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης, ώστε ως ΕΞΧ, μέσα από συγκροτημένες προτάσεις προς την αυτοδιοίκηση και την κεντρική κυβέρνηση, να διεκδικούμε ένα μέλλον γεμάτο ευκαιρίες και βιώσιμο για την Χαλκιδική μας» καταλήγει ο κ. Τάσιος.
Πηγή: grtimes.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου